Hai hui prin rezervatia Naturala Bucegi!

A trecut mult timp de cand nu am mai scris nici un articol.Timpul sau prioritatile au fost altele mai putin placute.Dar cum toate se aseaza de la sine uneori si ne ajuta sa dam cu capul de sus,domnul covid-19 a avut grija sa ne reaminteasca ca exista lucruri frumoase si lucruri mai importante pe pamant.Pe mine m-a facut sa privesc mai atent in jurul meu,sa imi dau seama ca avem ce privi,nu numai sa muncim,sa muncim,sa muncim…asa ca am decis sa iesim la o plimbare in natura,nu de alta dar Romania are ce oferi la acest capitol.Da,stiu Romania are,dar turismul din Romania te lasa fara suflare pe partea frumusetii,dar si cu buzunarele goale din cauza preturilor piperate zic eu.Dar ne putem bucura si cu buzunarele in siguranta in drumetii de o zi.

Acestea fiind spuse am suit in masina cu destinatia Transbucegi.Atat am avut in cap,am intrat pe Harti in telefon am setat destinatia si hai la drum.Noroc ca alti binevoitori cu chef de drumetii ne mai impartasesc din experiente si asa mai aflam de trasee,de obiective turistice si asa ne-am mai abatut de la drum prin Rezervatia Naturala Bucegi.

Prima oprire a fost la Cabana Dichiu.Aici te poti „alimenta” cu fructe,ciocolata de casa,turta dulce,comercializate de localnici.Daca faci cativa pasi pe o poteca gasesti pe o coama o cruce ridicatadin initiativa familiei Banescu Mihai-
Marius si Laura din comuna Moreni cu sprijinul domnului primar Moraru Mihai langa care este ancorat steagul Romaniei.

Cabana Dichiu
Cabana Dichiu

In orice parte privesti peisajul este o splendoare!

De aici am continuat pana la Lacul Bolboci,numit de altfel si Marea din Bucegi pentru ca acapareaza tot orizontul.

Lacul Bolboci

Nu mult mai in fata,am dat peste un loc foarte dragut.Turbaria Laptici.

Turbaria Laptici este rezervatie naturala de peste 50 ani. Reprezinta o mlastina acoperita de muschi, stratul de turba atingand in multe locuri 1 m. Este singura statiune din tara, in care se gaseste un relict glaciar, si anume salcia de turba (Salix myrtilloides).

Turbaria Laptici
Turbaria Laptici

Langa minunatia asta curge un rau unde iti poti incarca bateriile dar plamanii cu aer curat si chiar sa te racoresti.Multe familii erau cu copii la balaceala,la o doza de bronz si relaxare.

Raul de langa Turbaria Laptici

Dupa escapada aceasta racoritoare ne-am intors pana la Cabana Dichiu si am facut stanga spre Piatra Arsa.Aici drumul cu masina se incheie si incepe urcarea la picior cate Sfinx si Babele dar si telecabina.Urcarea se face foarte lejer pe un drum de piatra,nu iti trebuie neaparat echipament.Am prins o vreme foarte frumoasa!

Sfinx
Babele

Aici deja totul este la superlativ,frumusetea naturii te lasa fara suflare!

Bucegi
Bucegi
Panorama Bucegi
Fotografie facuta la coborare

Recomand tuturor sa mearga in drumetii dar sa se documenteze foarte bine de traseu si obiective.Noi nu am stiut foarte bine si am ratat locuri minunate cum ar fi Lacul Scropoasa,Cheile Zanoagei si Cascada 7 Izvoare.Deoarece am ajuns prea tarziu am renuntat si la Crucea Caraiman.Am aflat totusi ca este un traseu de 3 ore doar dus la picior,asa ca am lasat pe alta data,de data asta vom poposi in Busteni si vom lua telecabina pana la Babele,iar de acolo ne vom bucura de acel traseu minunat pana pe Caraiman.Telecabina am inteles ca este dus intors 80 ron pentru adulti si 40 ron pentru copii.

Va recomand sa vizitati,sa va bucurati de aer curat si de aceasta Romanie frumoasa!

Publicat de Hai hui cu aparatul la gat

Doar eu si pasiunea mea pentru fotografie,hoinarind cu accesoriul meu preferat-aparatul foto!

Lasă un comentariu